Jakub Raš, pracovní stůl

Co dělám

Vypichuji. Vážně. Snažím se vypíchnout to, o čem jsem přesvědčen, že za to stojí. Že to dělá někomu radost, pomáhá nebo řeší nějakou potřebu.

Profesní škatulka do nějakého standardního CVéčka by zněla „specialista online marketingu“ nebo „online content specialist“ anebo taky třeba „SEO specialista“. Ale to už je skoro takové, jako byste řekli „recepční“. Všichni tak nějak vědí, co asi dělá, ale náplň její práce může být u každé společnosti dost různá.

V segmentu B2B či B2C navrhuji a sám či s kolegy realizuji dílčí i komplexní online strategie s cílem maximalizovat ROI. Ať již v krátkodobém či dlouhodobém horizontu. Výchozím bodem mé aktivity je různě podrobná SWOT analýza klientova byznysu se zaměřením na online, následně definuji jednotlivé Target Groups, vytvořím persony, určím USP a komunikační kanály, resp. jejich synergické kombinace vedoucí k naplnění vytyčených cílů (Ad Awerness, Action, Aquisition…). Může to být SEO, SMM, display a PPC reklama nebo jiné formy online marketingu. Následuje precizní exekutiva jednotlivých kampaní a opatření. V průběhu celé spolupráce pravidelně vyhodnocuji CR a CPA, případně další metriky a na základě zjištění optimalizuji nastavení všech marketingových procesů.

Máte produkt, nabízíte službu a potřebujete více návštěvníků, zákazníků nebo klientů. Pobavíme se o tom, co děláte, proč to děláte, co tím chcete dosáhnout a co jste ochotni pro to u/dělat. Na základě vašich informací i mého vlastního průzkumu určíme společně cestu, spíše však cesty, jak na to. Může to být vlastní web, může to být e-shop nebo profil na některé sociální síti. Nebo je už máte, ale potřebujete na ně přivádět ty správné lidi-budoucí zákazníky. A taky je u sebe udržet a udělat z nich zákazníky stálé, protože spokojené. Uděláme plán a začneme ho naplňovat. U leckterých kroků jsem sám sobě projektovým manažerem (optimalizace pro fulltextové vyhledávače, obsahová strategie, copywriting, PPC kampaně), k jiným si přizvu povolanější (grafika, pokročilý e-mail marketing nebo uživatelské testování). Důležité je, aby vám naše spolupráce přinášela dostatečně dobré výsledky. Aby se vám investice do online marketingu zhodnotila. Ale pozor, dnes už to bez kvalitního produktu a péče o zákazníky opravdu nejde. Nikdy to moc nešlo.
Mezera
Můj podrobný pozicopis a dovednosti-znalosti-schopnostipis najdete na LinkedIn:
Zobrazit profil uživatele Jakub Raš na LinkedIn Zobrazit profil uživatele Jakub Raš

S kým, co a pro koho

Rád pracuji na různorodých projektech s lidmi, na které se mohu spolehnout. Nesnáším loučení, takže dlouhodobě spolupracuji hlavně s dvěma společnostmi.

S děvčaty a hochy z Perspectiva

Magazín České filharmonie

Tady by to bylo na delší povídání. Vyberu to, co mě baví nejvíc a hraje na mou českou notu. Od roku 2012 se staráme o velkou část online marketingu České filharmonie. Vytvořili jsme web i online magazín, spravujeme je, navrhujeme a provádím různá vylepšení, píšeme články, čas od času realizujeme některé PPC kampaně. Ad hoch dle aktuální potřeby i dle dlouhodobé strategie České filharmonie. Má copywriterská práce je taky vidět přímo na webu Perspectiva.


Na printscreeny mě moc neužije. Radši tvrdím muziku tady.

Web Česká filharmonie Magazín Česká filharmonie Web Perspectivo


S chlapci z KD holding

PneuPoradna

Aby obsahu nebylo málo. Od hudby klasické k hudbě motorů a valících se pneumatik. Spolupracuji na portálu PneuPoradna.cz, který by se měl postupně stát encyklopedií různých, především praktických informací o pneumatikách. Mám tu na starost obsahovou a SEO strategii, hodně i celkovou funkcionalitu a strukturu webu. A taky pilně píši.


Někdo čte z ruky. My z dezénu pneumatiky. Počtěte si taky

Web PneuPoradna


Srdcovky největší neboli sám (se) sebou

Antonín Sova

Literatura, jo literatura. To je moje. I když mě obživa zavála trošku jinam než na vědecké pracoviště nebo k tabuli před žáky, odborně i popularizačně se jí věnuji stále. A to hlavně poezii a básníkovi Antonínu Sovovi.
Bádám, píši, spolupracuji s Muzeem Antonína Sovy v Pacově i básníkovým památníkem v Lukavci, pro který jsem v roce 2015 připravil novou expozici. V online světě provozuji básníkův web, Facebook, Google+ a YouTube a starám se o jejich vývoj, obsah i propagaci. Vedle toho, že literaturu potřebuju k životu, se díky tomu zase něco nového naučím, poznávám zajímavé lidi a na propagací webů mohu vyzkoušet leckterou novinku online marketingu (když kapsa dovolí).


Mizí poezie z vašich životů? U Antonína je jí dost pro každého. Račte vstoupit

Web Antonín Sova   Web Lukavecký Hříbek


Mezera

Webové stránky o komisaři Schimanskim

Drsný komisař Horst Schimanski si mě získal už na gymplu. A že jsem kluk věrná, jsme spolu stále. Aby nezůstalo jen u nekonečného přehrávání jednotlivých dílů, vytvořil jsem pro české fandy Schimiho web a v seriálu článků „Best of Schimanski“ každý měsíc přibližuji nějaký zajímavý aspekt tohoto kultovního krimiseriálu.


Program v TV stojí za bačkoru? Dívejte se na Horsta 🙂

Web Schimanski