Facebook post pohledem statistik

Když jsem minule psal o postu k MDŽ, tak jsem ještě moc nebádal nad statistikami této minikampaně. Teď jsem si je prolezl a hned mám inspiraci a náměty pro příští kampaně. Co zajímavého mi data pověděla?

O stavbě i cílech Facebook příspěvku k MDŽ jsem psal tady, ale pro uvedení do situace aspoň pár informací. Propagace příspěvku „Slečny a paní“ probíhala v čase od 8. března od 9:20 do 9. března 9:20. Šlo o neděli a pondělí ráno. Příspěvek cílil na všechny ženy bez rozdílu věku, zájmů, vzdělání apod. Kritériem bylo jen pohlaví a příslušnost k regionu „Česká republika“.

Antonínovo MDŽ z pohledu věku oslovených žen

Statistiky Facebook post Antonín SovaLegenda: CTR neboli míra prokliku (%) = počet kliků / počet zobrazení * 100; CPC neboli cena za klik = celková částka / počet kliků.

Z tabulky je vidět zajímavý fakt. Přestože nejvíce oslovovanou věkovou skupinou byla kategorie 18–24 let (pochopitelně je na FB nejpočetnější), nejlepší výsledky vykazovaly jiné věkové kategorie. Prim hrají ve všech metrikách skupiny 55–64 a 65+ let.

Člověku to nedá a začíná sociologizovat. MDŽ je jako svátek masově známý právě v těchto věkových skupinách. Naopak generace narozené po roce 1989 už s ním nemají takovou zkušenost. Možná mnohé ženy přesně nechápaly, proč že jim to vlastně nějaký básník Sova přeje. Asi něco, jako když vám lidé popřejí k narozeninám 3. května, a vy je máte 11. října. Efekt prostě nebude takový.

No jo, jenže je nutné vzít úvahy i kontexty, v nichž se příspěvek objevuje. Z různých studií vyplývá, že starší ročníky nebývají na Facebooku až tak aktivní, nemají na něm tolik přátel, kteří více či méně plní na denní bázi své tajmlajny. V news feedech uživatelů ze skupiny 55–64 a 65+ let se asi neobjevují každý den desítky až stovky příspěvků přátel nebo stránek, případně aplikací. Příspěvek tedy nemusí soupeřit o pozornost s tolika dalšími přirozenými i promovanými konkurenty.

Antonínovo MDŽ z pohledu zařízení

Statistiky Facebook post Antonín SovaLegenda: CTR neboli míra prokliku (%) = počet kliků / počet zobrazení * 100; CPC neboli cena za klik = celková částka / počet kliků.

Z pohledu na údaje o zařízeních, ve kterých došlo k zobrazení reklamy a následným interakcím uživatelů, mi vyplynulo několik zajímavých faktů. Že na Facebooku frčíme hodně přes mobil, resp. různé mobilní FB aplikace, to je známá věc, proto poměr klasický počítač versus mobil s hodnotou 2:1 není zarážející, překvapila mě ale převaha androidích smartphonů. Výkon mobilních zobrazení postu není v porovnání s jejich četností nijak omračující. Opět to můžeme dát do souvislosti se sociologickými úvahami výše. Pravděpodobně naše „aktivní uživatelky“ přistupují na Facebook prostřednictvím tradičního desktopu.

Zajímavé je, že přes mobily se příspěvek sdílel jen 2krát. Při označení příspěvku jako „To se mi líbí“ v počtu 62 (smartphony + iPhone) bych očekával trochu lepší číslo. Může to souviset jak s tím, že v těchto věkových skupinách se sice příspěvek tu a tam líbí, ale není dostatečně IN, aby byl sdílen, tak to může být i tím, že z nějakého důvodu se přes mobil sdílí méně. V mnoha zařízeních to jednoduše může být nešikovnější než na klasickém počítači.

Antonínovo MDŽ a timing

Statistiky Facebook post Antonín SovaLegenda: CTR neboli míra prokliku (%) = počet kliků / počet zobrazení * 100; CPC neboli cena za klik = celková částka / počet kliků.
Tušil jsem, že hlavní sláva postu nastane během nedělního večera a noci, kdy mnozí z nás zapínáme počítače a v klidu kontrolujeme poštu i sítě. Ze statistik ale vyplývá, že příspěvek si vedl z hlediska míry prokliku i ceny za klik nejlépe až v pondělí. Byl pracovní den a po dvoudenním „odpočinku“ spousta žen kontrolovala novinky na Facebooku. Měl jsem nechat post běžet déle, určitě by jeho mírná neaktuálnost nevadila. Anebo jsem měl na MDŽ a samotný příspěvek nějak hezky navázat ve smyslu: „Slečny a paní, oficiálně jste sice slavily včera, ale proč nemít sváteční i pondělí. Vy si to zasloužíte.“

Vložit komentář